fredag 13 mars 2009

Diskussioner

Jag blev glad över diskussionen om amning nu. Jag måste lära mig att diskutera för det är jag inte bra på. Tycket att det är lite läskigt när folk har olika åsikter och någon eventuellt blir sårad av någon annans åsikt samtidigt som jag är en sån där som gärna tycker tvärtemot. Ja, jag vet inte hur förenligt detta verkar men så är det i alla fall.

Igår kväll kvällsfikade jag ingenting för jag hade ätit en stor lunch och en stor middag. Detta har bäbisarna protesterat våldsamt mot så klockan tre i natt fick jag sätta mig med en tallrik fil och en smörgås och inte ens katterna orkade umgås med mig. Sedan kunde jag sova lite bättre så jag kanske orkar med dagens vårdcentralbesök och fiolspelning två långa trappor upp.

För att få igång läsningen igen så har jag börjat läsa kapitelböcker för lågstadieåldern. Och jag håller på med två riktigt bra så kanske får jag upp läsintresset igen. Idag gick vi in i vecka 37, jag och bäbisarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja Maria! Redan vecka 37. Grattis! tänker jag som inte väntar.... kan säkert vara annorlunda för dig.

Den sista tiden, från magiska vecka 36, kan upplevas som riktigt, riktigt lång. Jag gick tiden ut (så när som på 3 dagar) med mina tvillingpojkar och låg mest och jäste och väntade på slutet.

Intressanta inlägg om amning som får mig att minnas. Jag försökte helamma mina pojkar, men insåg efter fyra månader att vi behövde komplettera med tillägg. Främst till Nils eftersom han ville att mjölken skulle komma fort, i mängder och utan egen ansträngning - dessutom tror jag att han tyckte bäst om den söta tunna mjölken som kommer i början. Hans bror Gustav däremot tyckte om att ligga länge, länge vid bröstet och fick på så sätt i sig av den tjocka gräddiga mjölken som kommer på slutet. Så blev han blev så där härligt bebistjock också!

Än idag är Nils mer begiven på sötsaker medan Gustav föredrar mat. Kanske har det ett samband.

Må väl/Lena R

RANA sa...

Jag är inte heller bra på att diskutera. Vi får öva. :-) Härligt att du har startat en amningsdiskussion. :-D

/Rana

Maria sa...

Hej Lena
Vad roligt att höra av dig! Ja det är konstigt för dom här sista veckorna känns oändliga. Min barnmorska sa till mig att göra saker som jag verkligen vill och det ska jag försöka för sista veckan här har jag inte tagit mig för någonting.

Tänk att du också gick hela 40 veckor nästan för det gjorde ju jag med och även vår dagisfröken som födde ungefär samtidigt. Jag får nog räkna med det den här gången också.

Med tvillingar är det väl vanligt att inte mjölken räcker så det var väl bra att du kunde helamma i 4 månader. För mig räckte mjölken, men jag klarade aldrig av att amma dom samtidigt fast dom på BB sa att jag måste lära mig det om jag skulle orka. Men om en åt så halkade den andra ut och tvärtom.

Ha det så bra/Maria

Hej Rana
Ja snart kanske jag blir bra på att diskutera!!!