onsdag 18 mars 2009

Hjälp

Gjorde ultraljud igår igen och allt ser bra ut, men nu hade tvilling ett inte ökat så mycket i vikt alls, men den var väldigt svårmätt. Det är fullt av barn överallt i magen så det går inte att säga hur mycket den egentligen väger. Förra gången jag väntade tvillingar blev vikterna väldigt fel på slutet. Jag ska inte oroa mig för allt verkade bra. Det fanns tillräckligt med fostervatten och flödet var bra. Sedan undersökte läkaren mig för att kolla hur öppen jag var och det var ett par centimeter.

Sedan blev allt overkligt och jag blev helt slut. Insikten att det närmar sig drabbade mig fullständigt. Nu på morgonen satt jag bara och grinade på sängen. Min man jobbar hela dagen och kvällen och det är nästan mer än jag orkar. Och hur ska det bli? Hjälp. Tänk om... allt möjligt.Tankarna snurrar och jag läser saker i olika böcker och det kanske jag ska låta bli. Nu måste jag lita på min läkare, på mig själv (kanske i omvänd ordning) och på sjukvården. Så är det.

Vi har nu i alla fall lyckats baxa ut skåpet ur vårat sovrum så en till säng får plats där och nu ska jag packa den där BB-väskan. Jag kan förbereda saker. Jag kan....

9 kommentarer:

Maria sa...

Oroa dig inte så mycket Maria. Det är bara att lita på att allt ska gå bra. Dessutom har du ju gjort det förr och har en massa erfarenhet.
SÄger bara lycka till! Och avslöjar att jag väntar här också =)
KRAM!

Maria sa...

Hej Maria
Förstår jag dig rätt nu att du också ska ha barn???
Jag är trögtänkt så här i sömnbristens spår.
KRAMAR
PS Jag tycker så mycket om dina tavlor så vill så gärna handla men får vänta någon vecka och se om det finns någon kvar då

Julia sa...

Livets hemlighet...allt kommer att bli bra..
Vad härligt med tvillingar! Grattis :)
Och grattis till Maria också :) Ha en fin fin dag!

Maria sa...

Hej Julia
Orden värmer och dom behövs.

Maria sa...

Hej Maria Igen
Och om det är så att du också ska ha barn skulle jag vilja att du bodde här så vi kunde fika en massa tillsammans!!

Maria sa...

Hej Maria!
Åh nej nej, hur blev det där!??
Jag menar att jag väntar på DINA barn!!
Tokigt!! Inte gravid alltså...

Anonym sa...

Kram på dig Maria! Allt kommer att gå bra!/ Susanne

Anonym sa...

Jag vill också önska lycka till nu när det närmar sig...Spännande dagar när man går och känner efter hela tiden! :-)

Maria sa...

Hej
Tack för lyckönskningarna Susanne och Emma.