söndag 1 mars 2009

Jag vet inte

Jag känner mig rätt trängd just nu. Kan inte säga vad jag menar egentligen, men jag blir bara mer och mer orörlig och är vansinnigt förkyld. Känner mig otillräcklig som både mamma och människa just nu. Jag känner mig lite bortskuren från världen när orken inte räcker till. Idag har jag varit inne hela dagen låååång.

Tänk att det finns sådana som orkar åka vasalopp och tänk att det finns såna som is klaga på idrottare att dom inte presterar tillräckligt. Jag vet hur det är att inte kunna prestera och tänk om någon skulle klaga på mig. Jag skulle bli vansinnig. För mig är det just nu en prestation att gå upp och äta frukost.

När dom frågade Charlotte Kalla varför det gick som det gick när det inte gick bra på gårdagens tre mil sa hon med aggressivitet i rösten: Jag vet inte. Sedan efter en stund frågade reportern igen samma sak och fick samma svar i exakt samma tonläge: Jag vet inte.

Och om någon skulle fråga mig varför jag är trött, seg och ledsen så skulle jag svara: Jag vet inte på exakt samma sätt (om jag bara vågade).

Inga kommentarer: