måndag 2 mars 2009

Hus

Och vi har tittat på ett hus som vi borde köpa. Men, dessa men, som gör att jag inte kan fatta något beslut. Jag är rädd att bryta upp från grannar och gata. Dom yngsta måste byta skola till ettan i så fall. Och det är dyrt, riktigt dyrt. Det som är bra är att det ändå inte är långt härifrån så våra stora barn kan promenera till sin skola och sina kompisar åtminstone stora delar av året. Det behöver inte renoveras eller byggas ut. Det finns fler än en dusch och fler än en toalett och alla kan med lite god vilja få en egen vrå att krypa in i om man vill. Och min man vill att vi ska slå till nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett råd Maria. Slå till, jag håller med din man. Boendet är A och O för livskvaliten. Bor man bra så mår man i regel bra. Dyrt? Jag vet ju inte priset på huset men om du jämför huspriser i Göteborg (kolla på hemnet) och där ni bor så kommer du att se pris skillnad. Jag tänker ibland på vårat hus som vi sålde i Happis och hur mycket ett liknande hus skulle kosta här i G-borg. (Minst 3-4 milj)Då vill jag bara gråta..känns som om vi GAV BORT VÅRAT HUS. Å andra sidan VILKET BRA LIV VI FICK DÅ VI FLYTTADE vi har inte ångrat en sekund!!!!Så, tänk inte länge, oroa dig inte, slå till och köp huset och njut av bra boende!
kram från Gunnel

Maria sa...

Tack Gunnel
Jag försöker suga i mig vartenda ord för jag är så rädd för förändringar, nästan skräckslagen. Det kanske inte blir något den här gången heller, men jag försöker jobba med mig själv och min ångest över förändringar. Kramar

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria sa...

PÅ A svarar jag: Köp det! Eller på B svarar jag: Flytta till PITEÅ istället!

Anonym sa...

Vi kommer att sakna er om ni flyttar, men har väl i princip räknat med att ni ska göra det nu när ni blir åtta i familjen. Redan innan vi flyttade in sa du att ni hade planer på att flytta. Redan då saknade du en större hall och en till toalett... Om det är gångavstånd till barnens skola, så lär det inte bli några problem för oss att hälsa på er även om ni flyttar. Kram, Stina