söndag 22 mars 2009

Blöjor

Nu har jag varit och köpt blöjor. Helt overkligt. Det var så länge sedan, men nu måste man ha med det till BB för man får inte några där längre. Min äldsta dotter blev förundrad när vi öppnade paketet för det såg ut att vara så många i det. Det var väl ett fyrtiotal och hon sa att dom här kommer nog att räcka så länge som dom behöver den här storleken. Nä inte riktigt, sa jag, och tänkte på alla blöjpåsar vi har slängt under åren och alla sena turer till Konsum när blöjorna tagit slut. Och så tänker jag varje gång att vi måste börja med tygblöjor. Den här gången kanske?

Solen tokskiner, barnen hoppar rep och jag är glad att få barn när vi är på väg mot vår.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit av en slump via "jag blommar" - men ja, jag röstar helt klart för att ge tygblöjorna en chans!
Inte nödvädnigtvis på heltid från start redan, men åtmistone testa!

Anonym sa...

Grattis till bäbisen på g också! :-D

Anonym sa...

Oj! Här får man blöjor på BB. Himla bekvämt!/Johanna

Anonym sa...

Hej Maria. Eftersom det snart är dags att "hämta hem de små" så vill jag skicka en "lyckatillkram" till dig. Fastän du stundtals utrycker en oro så kan man läsa mellan raderna, hur väl förberedd både psykiskt och fysiskt du är. De otroliga är ju också att då man behöver kraft och mod som bäst, så finns det där. Det är naturens stora under! Och jag är helt förvissad om att "de väntande små" en dag även kommer att uppleva det som ett "under" att JUST DE hade turen att bli de nya familjemedlemmarna i er härliga familj.Varm kram från Gunnel

Maria sa...

Hej metamor...
Kul att du tittade in. Ja jag funderar starkt på tygblöjor. Men vad behöver man till att börja med till två bäbisar?

Hej Johanna
Så var det här förut också. Men inte längre...

Hej Gunnel
Tack för dina varma kramar kan så behövas så här på slutet och inför förlossningen. Jag hoppas verkligen att dom små ska trivas hos oss. Kramar Maria