lördag 23 februari 2008

Knappt vakna men ändå uppe

Vi har sovit lite dåligt i natt, jag och barnen. Det var alldeles fullt i sängen av barn och det brukar gå jätte bra, men inte i natt. Jag kunde inte somna och sedan sov jag oroligt av alla ben, armar, huvuden som var överallt. Det var tre huvuden (+ katt), 6 armar, 6 ben, ja och lite annat som kuddar, täcken gosedjur och sånt.

Sedan har vi en dotter som stiger upp först av alla och ganska tidigt och sätter på TV:n på helgen, annars får hon inte. Ingen morgon-tv på veckorna är en regel i den här familjen, och en regel som vi faktiskt följer, annars är det få regler som vi konsekvent följer. Iallafall lyckades hon väcka resten av barnen alldeles för tidigt för ljudet var väldigt högt. Så nu är vi uppe allihopa men inte så värst pigga alls. Knappt vakna men ändå uppe. Så känns det som dagen kommer att bli, knappt vakna men ändå uppe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minstingen hos oss blir helt hysterisk om han inte får sätta på tvn på morgonen (typ 06:00). Muntert värre. Hoppas du finner orken. Kram.

Maria sa...

Hej
Tack för omtanken. Jag fann väl aldrig riktigt orken idag, men nu sover alla barnen och jag ska vara själv en stund och inte bara somna i soffan. 06:00 är väldigt tidigt, våra barn är så stora nu så de stiger inte frivilligt upp före sju iallafall.