fredag 8 februari 2008

Som fredag

Det här har varit en väldigt vanlig fredag. Jag tänker att så här brukar jag känna mig på fredagar. Jag älskar fredageftermiddagar för jag slutar tidigt och jag går hemma med tvillingarna ett tag innan de andra kommer hem. Jag dricker en kopp kaffe och letar i skåp och lådor efter något gott. Sen så kommer fredagkväll och då blir det lite småjobbigt, för inte är jag särskilt pigg då. Och ikväll skulle vi se Lets dance och jag har svårt för det. Jag har svårt för nästan allt som går på andra kanaler än ettan och tvåan. Jag är så gammeldags när det gäller vissa saker.

Vi var förresten också på en Suzukikonsert efter middagen idag och såg en massa barn från 5 till 15 år spela fiol. Det var otroligt gulligt. Men sen åkte vi hem och det var fredagkväll med fredagsmys och Lets dance. Såna här kvällar känner jag att det vore skönt att vara utan TV. Tänk om vi läst böcker istället, spelat spel eller vad som helst, bara inte jobbiga TV- fyra. Sen har de ju nästan inget på sig. Jätte jobbigt tycker jag. Fast barnen sa att killarna har ju på sig ordentligt och det var ju bra iallafall. GRR!

5 kommentarer:

Maria sa...

Alla i familjen utom jag vill se Lets dance...jag vill hellre se På spåret...men jag blir totalt utröstad. men jag tycker inte att det är så hemskt med tv4 och halvnakna människor utan tycker att David Helenius är rolig och dansarna duktiga. Jag önskar att jag också kunde dansa salsa som Mat-Tina...

Maria sa...

Hej
Ja jag känner att jag är hopplöst gammeldags, och det blir bara värre med åren. Men Mat-Tina var fantastisk.

Selmas småprat sa...

Tacka vet jag tvåan och kunskapskanalen, där är det reklamfritt och chans att man får lära sig nåt...

Anonym sa...

Jag tittar absolut inte på melodifestivalen, inte på Let´s dance och inte heller På spåret. Vad tittar jag på? Nästan inget och det är så skönt! Har precis läst fler böcker på någon månad än vad jag gjort på flera år. Ingen bragd då jag knappt läst något sista åren. Minns i Australien då jag kunde läsa en bok/dag när vi inte hade jobb förstås. Underbar tid!/Johanna

Maria sa...

Hej Selma
Ja det är så skönt att slippa reklam. Kunskapskanalen har jag tittat på någongång och då har det varit riktigt bra.

Hej Johanna
Vad skönt att slippa tittat på Tv. Jag känner en familj som valde bort TV när deras första barn var några månader och sedan har de klarat sig utan, det var 7 år sedan. Det var väl då när barnen var små man skulle ha gjort det. Böcker måste jag läsa hela tiden p.g.a. jobbet men ofta är det barn- och ungdomsböcker.