onsdag 20 februari 2008

Ont! Blåsor!

Jag har en liten blåsa i munnen på ena sidan av tungan och jag känner mig så ledsen. Och ändå är det bara en enda blåsa, men den är faktiskt inte så liten. Det är jätte jobbigt att äta med blåsan och jag gillar att äta, blir deppig utan god mat och små fikan då och då. Och det är jätte jobbigt att prata, speciellt om orden innehåller bokstaven R. Det är svårt att undvika ord utan R och det är svårt att inte prata, typ omöjligt. Till barnen måste jag också säga allt mer än en gång och då gråter jag inombords, så ont gör det och så onödigt känns det att behöva upprepa någonting när varje ord är så ansträngande. Men egentligen har jag lite blåsor nu om man jämför hur det var för ungefär ett år sedan, då hade jag minst en hela tiden och ofta fler. Jag var helt enkelt inte i form och då får jag blåsor. Nu har jag varit förkyld och då får jag blåsor så det är helt okej egentligen, bara det inte blir som det var det året. Det låter banalt men det är inte det för mig. Inte fler blåsor nu på länge. Snälla.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej rara Maria!!
Det där låter ju inte kul! Hoppas att det går över snart!
Kram från Maria

Fortfarande inga Pite-planer?

Maria sa...

Hej Maria
Tack för omtanken. Jag j
känner mig otroligt gnällig över en småsak, men det kan inte hjälpas för jag lider (jag vet att det finns värre lidanden, men...). Jag frågade min man om Pite och hoppas på ett svar. Men han funderar. Imorgon åker han bort en vecka och hans mamma kommer hit i två dagar så kan det bli måntro efter detta.

Selmas småprat sa...

Huvvaligen hoppas dom försvinner snart, det lät inte roligt!