lördag 25 januari 2014

Dansen

Vi är mycket nöjda efter dansen. Les Ballets Trockadero de Monte Carlo hette dom. Super. Roligt och vackert. Jag var lite nervös under första akten om dom skulle gilla. Vad har jag dragit med dom på? Men sen i pausen kunde jag slappna av. Dom var nöjda. Sen i andra akten dansade en man som var störst i hela ensemblen utklädd till ballerina. Otroligt fint egentligen. Man är så van med ballerinor som är så nätta och det var inte han. Så det där som är så fint när alla rörelserna passar så perfekt till musiken. Men det var kul också. Dom snubblade, bråkade om en blombukett, dansade fel. 

Så har jag tränat också. Jippi. Det var flera veckor sedan jag sprang sist. Men det var inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. 

Och så lånade jag den här kokboken häromdagen på bibblan. Igår lagade min man så god friterad kyckling från den med rotsaker i ugnen till och jag gjorde en vitlökssås. En sån där enkel med créme fraiche, turkisk yoghurt, vitlök och salt. Som jag gör så ofta, men i den här skulle det vara 1 tsk vitvinsvinäger. Det blev lite extra gott faktiskt.

Inga kommentarer: