måndag 20 januari 2014

Skridskor

För första gången har Majken och Ester åkt skridskor. Idag var det mildare ute och jag kände mig tyvärr trött och sliten, men igår lovade jag dom en skridskotur. Dom ville så gärna igår redan, men då hade vi redan kylt ner oss alldeles för fort utomhus. Men idag gick allt mycket enklare. Händer och fötter klarade av att hålla sig varma i vantarna och skorna. Vi var ensamma ett bra tag på skridskoplanen utanför mina stora barns gamla lågstadieskola. Och dom kunde! Över hela planen och tillbaka tog dom sig. Det var så kul att se.

 Sen gick vi hem och lagade lunch. Jag åt gamla rester och flickorna fick saker som varit gömda i frysen. Snart ska vi frosta av frysen för vi börjar komma till botten på den. Men usch pigg är jag inte. Jag behöver lite regelbundna sovtider tror jag. Inte vara uppe till ett på fredag och lördag och sen tro att jag ska sova vid tio på vardagarna. Det gör jag inte. Igår hamnade jag vid ett program om olika medicinska grejer och det var rätt så intressant om än väldigt snuttifierat. Men där satt jag och klockan gick och så trasslade mitt tunna garn ihop sig och då satt jag fast. Att trassla upp garn är sånt där som jag inte kan sluta med förrän det är klart.

Nu är det ljust lite längre på dagarna och det är väldigt skönt. Tänk mörkret kring jul. Tur att det var jul just då så vi kom ihåg att tända ljus och göra det mysigt.

Ester hittade en massa sjalar i en korg i källaren och hon lyckades få till det här. Nästan som ett konstverk.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är kallt och ni vill åka inne så är det allmänhetens åkning i princip varje dag på ishallen, tider finns på kommunens hemsida.

/Ulrika

Maria sa...

Hej
Det visste inte jag. Vilket bra tips. Dom tyckte att det var jättekul med skridskor.