onsdag 8 januari 2014

En halvbra start

Idag skulle jag börja jobba. Jag kände mig så ledsen över det igår. Det låter inte klokt att jag är så ledsen över att börja jobba. Det är inte jobbet i sig jag är ledsen över utan att bryta den här ledigheten. När jag hunnit sticka, läsa, sy, träffa folk, laga mat, baka bröd, spela sällskapsspel, hänga med barnen massvis, handla, träffa mamma, fira jul, nyår och nyblivna 12-åringar. Allt sånt. Och nu hinner jag jobba och det nödvändigaste. Och så jobbet, den totala förvirringen jag fortfarande känner sen jag slutade på mitt gamla jobb för ganska länge sedan nu. Vem är jag egentligen?

Men så fick vi springmask i natt, eller en av oss och det blev bara en halv arbetsdag för mig och en halv för min man. Väldigt lagom start. Väldigt lagom. Vardagen är här. Jag vill att den ska bli bra.

Inga kommentarer: