måndag 27 januari 2014

Plötsligt händer det

Vi åt en harmonisk middag. Ingen under fem år skrek, ingen. När hände det sist? Det var sån harmoni. Signe hade lagat mat. Jättegod pastasås som hon ätit hos sin kompis. Kompisen i sin tur hade ätit den på restaurang och komponerat ihop den hemma sen och så tyckte Signe så mycket om så hon ville göra det hemma. Väldigt gräddig var den, men ack så god. Grädde, créme fraiche, röd pesto, grönsaksbuljong, soltorkade tomater, timjan, salt och peppar som kokade ihop och så åt vi med pastasnäckor och riven parmesanost till. Det enda jag behövde göra var en sallad. 

Nu tänker jag se familjen annorlunda ikväll och drömma om fler barn. Såna där förbjudna drömmar. Vi har också storhandlat idag. Två filmer halkade ner i påsen så nu tittar vi på Karlsson på taket, inspelad på 70-talet. Oj så kul det är. Majken och Ester tittar storögt. Så nu tänker jag att handlingen på 2000 kronor ska räcka den här veckan. Lite mjölk till behövs nog och så var det något mer som jag kom på att jag hade glömt. Men tänk om det funkar. Til och med lördagsgodis har vi köpt och gömt för alla godissugna tonåringar. Vi har också fikat på musikskolan och lyssnat på när Ernst spelade fiol. Jag är lite småharmonisk idag och det konstigaste av allt är att jag längtar efter att springa. Trodde inte jag kunde det.

Inga kommentarer: