fredag 3 januari 2014

Nu har vi verkligen vänt på dygnet

Vi sover till halv tio, dom minsta också. Idag tänkte vi gå till badhuset för ute regnar det bara eller det ser ut som regnväder fast det kanske bara är grått. Det har verkligen varit ett lov vi varit mest inomhus. Igår i lekparken hade Majken tagit på sig några dåliga vantar så hon blev blöt och kall direkt. Då gick vi in och gjorde varm choklad med vispgrädde i. Sånt som är gott att dricka på vintern. Fast det var ju det då att vi inte har någon vinter. Skranan vi gav barnen som gemensam julklapp står helt orörd. Signe har sagt här i höstas att hon ska åka så mycket längdskidor i spåret i vinter, här bakom huset, och jag sa optimistiskt att då ska jag hänga med. Än har vi inte börjat. 

Jag inser att det inte är så många dagar kvar på det här lovet. Snabbt gick det igen. Fast jag har nog verkligen varit ledig för jag har sällan haft någon aning om vilken dag det har varit. Det har inte spelat någon roll. Och det känns som jag levt så billigt det här lovet, fast det är nog inte så utan bara känns så för att det är min man som handlat den mesta maten. Sen gjorde vi ju ett riktigt dyrt besök på Leos lekland. 390 kronor kostade bara inträdet för mig och tre barn. Sen åt vi där också. Dyrt, dyrt. Vi ska försöka handla mindre det här året. Vi vill gärna ha en slant kvar till upplevelser istället. Och min man ska vara ledig varannan fredag så det blir mindre lön också. Vi får se hur det går. Han har haft så stressigt länge så därför provar hand en här modellen. 

Inga kommentarer: