torsdag 2 januari 2014

Jag får inget pris för mina foton

Men vår frysrensning fortsätter och jag har fotat fast bilderna kanske inte gör någon hungrig precis! Det är riktigt spännande att gräva sig ner i frysen. Idag blev det soppa med torsk, grädde, grönsaksbuljong, dill, potatis och bladspenat. Bladspenaten, torsken (sån där godkänd som man får äta) och dillen hittade jag i vår helt och hållet kaotiska frys. Sen blev det skagenröra med rödlök, majonnäs, créme fraiche, dill och räkor på rostade mackor till. Räkorna och dillen var från frysen. Fortsättning följer på det här frysäventyret. Min man tror att vi kan klara oss på det vi har i frysen hela januari. Men riktigt så optimistisk är inte jag. Endel av grejerna där är nog för gamla. En köttbit vet jag är för gammal. Dåligt, dåligt för man ska inte överkonsumera. 

Jag hittade också ett glasspaket, en hel påse med räkor jag inte trodde vi hade, en påse hallon, lite bacon, en bytta med köttfärssås. Och det är bara några av dagens fynd.

Jag har varit så trött idag fast jag sov okej i natt. Jag har segat på och läst en kapitelbok för barn och så har jag kommit en bra bit i en till. Jag skriver om dom sedan så ni får se vilka det var. Den jag läser nu tycker jag riktigt mycket om och den innan var nog bara lite okej. Sen gick vi till lekparken en sväng i regn. Det regnar i Västerbotten i januari. Det är så himla deppigt. Och Signe önskar sig ny längdskidutrustning när hon fyller år. Men det kanske blir en vinter utan snö. 

Inga kommentarer: