onsdag 22 januari 2014

Skridskor och kaoset

Vi har haft två mysiga dagar på skridskobanan. Flickorna gillar det och dom står rätt stadigt på fötterna även om dom trillar ibland. Men dom trillar rätt mjukt verkar det som. Idag har jag jobbat och jag kände mig så arg när jag kom till jobbet. Inte på dom jag jobbar med utan bara så där i största allmänhet. När minsta fråga blir värsta stora, jobbiga, tråkiga grejen. För mig är det ett direkt tecken på för lite sömn. Precis den där lättretligheten drabbas jag av då. Men sen har det gått upp och ner. Vi har varit på dans och det gick bra ända till Ester fick rejält med näsblod, andra gången den här dagen. Sen när vi kom hem hade Ella lagat middag. Jättegod mat, Bombay curry (tror jag det hette). Det var sojafärs, curry, krossade tomater, grönsaksbuljong och lite annat som kokade ihop och så åt man det i pitabröd tillsammans med bananskivor, gurka och kokos. 

Sen hittade jag alla dom här paketen med grönsaksbuljong i kylskåpet. Alltså så värst mycket koll har vi väl inte. Jag tänker alltid att grönsaksbuljong måste vi ha. Nu vet jag vi har ett tag framöver. Men det där kaoset lurar alltid runt hörnet.

Inga kommentarer: