lördag 18 januari 2014

Lördagkväll

Idag har vi sett skid-SM. Vi såg Markus Hellner gå i mål och vi hejade även på den som kom sist in i mål. Kändes bra att få applådera han som kom sist också. Jag har lättare att identifiera mig med en sån. Vi tog pulkan dit med småflickorna och vi kom lite sent och vi kunde inte vänta till damloppet startade, det var lite för kallt för det så det såg vi hemma på TV istället. Sen har jag stickat och jag och småflickorna städade deras rum och byrå. Vi plockade bort lite kläder som var för små eller aldrig används. 

Så lagade jag en pastasås med räkor till middag. Räkor, saffran, vitlök, matlagningsvin, créme fraiche, tomarpuré, timjan, cayennepeppar och salt. Jättegott var det och då är jag ingen pastaperson. Blir sällan sugen på det, men det här kommer jag att göra om. Men fyra åt inte, två åt bara spaghetti och två åt med pesto istället. Så jag kanske inte ska göra det så jätteofta precis. 

Nu tittar vi på TV, äter godis och stickar lite. 

Inga kommentarer: