onsdag 15 januari 2014

Helt okej men

Jag har klivit upp tidigt, ätit frukost, klätt på barn. Jag har jobbat, haft två barngrupper som jag tagit hand om med en kollega, hämtat ut medicin mot urinvägsinfektionen som blev värre igår igen. Sen hämta flickorna, åka hem, packa ur bilen. Helt slut nu, men som överraskning har Joen städat en massa här hemma. Helt fantastiskt. Sen hade jag sparat kuponger till en hamburgerestaurang så då åkte jag och hämtade min man när han slutade och så köpte vi mat på hemvägen. Så åt vi tillsammans och sen tittade vi på Daidalos, ett program som Majken och Ester längtat efter, men som dom samtidigt tycker är så läskigt. Och sen blev det saga, Lotta på Bråkamkargatan flera kapitel och Pop och pappa klär på sig. Så somnade jag med dom så klart, som alltid när jag lägger dom.

Egentligen är det lagom för mig att ta hand om min familj. Jag har ett fint jobb och en del saker på jobbet gör jag bra och en del mindre bra. Men jag duger, det gör jag. Men orken finns inte riktigt där. Jag kämpar på, men jag brottas med en del tankar. Allt jobbet här hemma tar tid även om vi är två som gör det, eller som idag tre när min son städat på helt eget initiativ. Men jag tvättar det mesta och lagar mat kanske 5 av 7 dagar. Jag handlar ofta och jag funderar på vad som ska handlas. Min man skjutsar mest och städar mer. Sån uppdelning har vi ungefär. Vet inte ens vad jag försökte säga. Ja det var ju det där med orken. Kanske blir det bättre med penicillinet, ljuset och det faktum att vi går mot en ljusare tid helt konkret. 

2 kommentarer:

mammamaria sa...

Urinvägsinfektion. Stackars dig, det är inte roligt. Krya på dig/Kram M.

Maria sa...

Tack Maria. Kram