onsdag 29 januari 2014

Nått att tänka på

Idag på mitt jobb kom det in en man som jag pratade lite med. Jag blev nyfiken på vad han läste när jag såg hans böcker som han hade beställt. Och då berättade han om hur han helt tänkt om och lämnat ett välbetalt jobb för att läsa till förskollärare. För han ville jobba med barn och han skulle komma att tjäna ungefär hälften av det han tjänat. Ibland blir man lite (mycket) imponerad av människor när dom följer sitt hjärta.

Ja från det ena till det andra. Superkaos i köket när jag kom hem. Ingen ordning någonstans. Jag tänkte göra en sak och så fattades det och så tänkte jag en annan grej och så fattades det. Men det blev ju mat tillslut. God lax blev det och god sås, och sallad som var okej. Men jag får nästan panik när det är så här kaotiskt som det var idag när jag ska börja laga mat. Dansen flickorna går på slutar kvart över fyra så jag kommer hem rätt sent på onsdagar. Organisera mera skulle jag behöva säga 20 gånger per dag så kanske jag skulle ändra mig.

Inga kommentarer: