fredag 14 mars 2008

Egna väckarklockor

Jag börjar inte förrän 10 idag för jag ska på en kort kurs idag istället för att åka mina 2 mil till jobbet. Jag har haft en dålig jobbvecka fast jag har gjort ganska mycket på jobbet. Det hänger inte alltid ihop det där med om man gör mycket eller lite på jobbet, om det känns som en bra vecka, inte för mig iallafall. Jag vill känna den där glädjen på jobbet. Men egentligen är det kanske för mycket begärt för det gör jag ju inte hemma heller jämt.

Nu har de äldsta barnen egna väckarklockor och de är riktigt stolta, men de flyttar sig under natten till en mycket mysigare och mer befolkad säng och då blir ju klockorna kvar vid deras egna sängar. Hur gör man då? Mitt förslag är att när de vaknar mitt i natten, på väg någon annanstans, tar tag i klockan bär med sig den. Kanske för mycket begärt? Sonens klocka ringde halvåtta i morse, men då var han redan uppe för vi hade väckt honom. Men det verkar som att planen var att gå upp halvåtta, jag vet inte om det var en så bra plan, kanske lite tidsoptimistiskt. Men det är vi ju i den här familjen.

Inga kommentarer: