onsdag 5 mars 2008

Inne ute

Jag har trott att jag egentligen är en sån som helst vill vara inne, men går ut varje dag bara för att man förstås borde och blir pigg av det. Men jag tror att det är tvärtom, att det är ute jag mår riktigt bra och det ska vara i dagsljus. Jag och mina yngsta barn gick ut på eftermiddagen. Jag tjatade på dem för de var inte sugna, men de är ganska lätt övertalade båda två. Inte som sina storasyskon som har väldigt starka viljor.

Väl ute lekte de att de var björnar jätte länge, sedan blev det hästhoppning och sedan klättra i snöberg och sen.. Så höll det på och jag blev pigg samtidigt. Jag hade en deppig förmiddag, kände mig inte glad. Vi åt fiskbullar till lunch, faktiskt riktigt läbbigt, pärla i örat, sol som lyste på all smuts här hemma, längtan efter något annat, efter något vackert. Men nu känner jag mig bättre. Nu ska jag leta rätt på en stickning, en som aldrig blivit klar och kanske göra klart.

8 kommentarer:

RANA sa...

Jag tänker att jag ska låta detta inspirera mig att vara UTE mer.

Jag har en under isen-period och är säker på att ljus och lite rörelse skulle göra mig gott - har ändå så svårt att förmå mig. Så TACK, inspirerande kvinna, för det. :-)

Kram, Rana

Maria sa...

Hej
Vad fantastiskt om jag kan inspirera till det.

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Selmas småprat sa...

Ja oj vad mycket man kan komma sig för med vissa dagar när man på morronen inte trodde att det skulle bli så mycket av den dan, men att det först behövdes en rejäl utevistelse för att man skulle komma igång.....

Anna Stilla sa...

När jag har mina grubbel-trubbel dagar så sitter jag i soffan och ugglar. Men då, med all min kraft, måste jag tvinga mig till att ta med hunden och gå ut. Ta en stig i närliggande skogen och bara röra lite på benen. Då må jag genast bättre och får ljusare tankar. Vi, människor, är nog inte skapta för att sitta inne jämt.

Kramis!

Anonym sa...

Jag har ibland så svårt att ta mig i kragen och gå ut med barnen. Det är alltid något annat som kommer i vägen, tråk-städ eller tvätt elelr så men när man väl är ute så märker man ju hur gott det gör en!

Kram,
AnnaSv

Maria sa...

Hej Maria!
Jag tycker om att vara ute, men knasigt nog inte med barn som leker om jag inte har något vettigt för mig...men kan jag skotta eller något annat för att fördriva tiden, då är det skönt...och allra helst vill jag ta en promenad.

Maria sa...

Hej Selma
Ja det håller verkligen inte att vara inne en hel dag.

Hej Anna Stilla
Tänk att det ska vara så svårt att komma ut ibland att man måste tvinga sig och ändå mår man bättre när man väl är ute.

Hej Anna
Jo man har jämt så mycket att göra, men man kanske hinner lika bra fast man går ut, bara man inser det. Men det gör man ju inte alltid.

Hej Maria
Att få ta en promenad ibland är fantasiskt, men det är så sällan jag hinner. Fast jag egentligen har bestämt att det borde bli en varje dag.