söndag 16 mars 2008

Återseende

Idag har jag tänkt mig att baka bröd till min syjunta som lever på konstgjordandning. Andra gången vi träffas på ungefär ett år. Men jag är igång och stickar på en grön kofta så det blir bra att kunna ägna två timmar åt den idag.

De andra ska på dagisträff och åka pulka i strålande sol.

Ska man säga något om melodifestivalen så tyckte jag bäst om Frida och fråga mig inte varför. Så gillade vi Rongedal och Amy Diamond här hemma, men istället vann den där slätstrukna grå låten.

Efter melodifestivalen fick jag plötsligt återse mina gamla vänner från en TV-serie som gick när jag fick mitt första barn. Först kände jag bara igen två av dem, men sen klarnade minnet. Vilken underbar idé att spela in igen 10 år senare. Jag tror den hette Livet kan börja då och nu Livet kan börja 10+. Det kanske låter vrickat men jag har tänkt på dem under åren som gått.

Inga kommentarer: