onsdag 26 mars 2008

Lite om olika saker

Jag är ju dålig på att prata i telefon, men idag har jag pratat med två kompisar och det tog nästan hela kvällen men det var det verkligen värt. Men nu när jag pratade med den andra, lite kortare än med den först, kommer min man hem från sin kör. Han brinner för den förresten, jag har nog inget intresse som mäter sig med det.

Men i alla fall så står jag och pratar i telefon och han kramar dottern som har haft en tung kväll för övernattningskompisen ångrade sig och gick hem. Och när hon fortfarande skulle sova över så ringer sonen och frågar om han får sova över hos en kompis. Jag svarade ja för att en annan kompis skulle också få sova över där så de skulle bli som ett litet gäng och då ville inte jag vara en tråkig nejsägare. Men det är jag, jag är världens största nejsägare för att jag vill att mina barn ska sova hemma på natten. Jag sover inte bra om de inte är hemma. Jag avskyr verkligen när deras sängar är tomma, platta, alldeles orörda och när man inte kan gå sin kvällsrunda och klappa och pussa alla innan man själv går och lägger sig. Jag måste jobba på det där, jag vet.

Men när han då kommer hem så pratar jag fortfarande i telefon och han lägger dottern och kommer tillbaka till köket och jag pratar fortfarande. Så tar han fram sirap, sen havregryn och jag tänker att det verkar gott. Sen tar han fram grädde och det verkar bli något ännu godare. Han sätter det i en kastrull och det börjar koka och jag blir glad och tänker att efter den här lite tunga dag när mitt påsklov tog slut men inte resten av familjens så ska han göra något extra gott till oss. Samtalet tog slut och jag frågade vad han gjorde: Såna här jätte bra energikakor som man har när man springer jätte långt, till exempel maraton.

Jag vet inte, men jag tror att det var då som luften liksom gick ur mig

2 kommentarer:

Selmas småprat sa...

Här har jag tomma barnsängar hela påsklovsveckan, jag har lagt mig på mycket jobb och bokat in social samvaro för att göra veckan dräglig...nu har hälften av veckan iallafall gått tackochlov...Jag gillar inte telefoner, därför passar datorn mig perfekt...pauserna gör sig inte lika bra per telefon.....

Anonym sa...

håller med dig det är trist när barnen sover borta men det är såå roligt för dem.. jag gillar med att ha samlad trupp så länge det går.. sedan har vi vissa i den åldern som MÅSTE sova borta för annars är vi sååå elaka... ha ha.. tids nog hinner dom sova borta...och gör det!