söndag 16 mars 2008

Syjunta



Nu har vi haft syjunta och det var så mysigt. Eftersom det var hemma hos mig så höll jag på med fikat och sprang lite hit och dit så jag hann inte så långt med stickningen. Sen lyckades jag också sticka fel på den del på koftan där det skulle vara mossstickning. Förut hade jag tagit upp och gjort om, men inte längre. Jag kände att det blev svårt att prata och sticka samtidigt. Det ska bli en kofta till äldsta flickan E om hon hinner ha den innan den blir för liten. Annars har hon ju två småsyskon som kan ärva. En del blir aldrig klart för mig. Men en sån här har jag stickat förut så jag tror att jag kommer att bli klar. Och så är det min absoluta favoritfärg och då går det lättare att sticka. Och mina rosa plaststickor köpte jag på 80-talet och de håller än.



Och så åt thébröd från senaste Allt om mat som faktiskt var riktigt gott.

4 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Vilken fin färg på garnet! Det är precis "min" gröna färg. Jag önskar att jag kunde ha någon syjunta då och då. Jag håller på och stickar en tröja men redan nu inser jag att garnet kommer inte att räcka till ärmarna. Antigen gör något kreativt och galet, dvs stickar ärmarna i en annan färg eller... Eller så blir min fina tröja ännu ett oavslutat projekt. Usch... svårt.

RANA sa...

Men snälla NÅN vad duktig du är! Jag faller baklänges av beundran. Wow! Kram, Rana

Selmas småprat sa...

Stickade mycket i tonåren(inget bus där inte!), men jag blev nog mätt på det då...kunde sitta i timtal, men det är en bra hobby...duken känner jag igen från en firma jag gillar!

Maria sa...

Jag är ju också med i en syjunta, men det har mest blivit en prat- och fikajunta nuförtiden (men det är ju också trevligt!)
Tyvärr missar jag den ikväll eftersom lilla A kräkts två gånger, vill inte lämna henne då...

PS: Vilka snygga underlägg du har på bordet... ;P Dem har jag glömt bort att jag gjort...DS

Och jag har lika duk, men röd...