måndag 31 mars 2008

Jobbigt

Idag började allt om, jag skulle till jobbet och min man också, två skulle till skolan och två till dagis. Och det är måndag och nu har jag precis kommit hem för så länge tar det att komma från mitt jobb med buss och ben.

På förmiddagen lämnade jag de minsta på dagis och de var inte glada. Min dotter ville inte att jag skulle gå och höll hårt i mig och min son tyckte att det här var värsta dagen. Och jag undrade varför och det var för att han skulle börja på dagis. Han gillar verkligen dagis, men han är en sån hemmakille. Han tycker att alla utflykter utanför hemmet är ganska så halvjobbiga och rätt så onödiga.

Men vi har tagit oss igenom dagen fast vi ställde klockan åt fel håll dagen innan. Min man brukar ha sån koll och jag brukar inte ha någon aning åt vilket håll den ska ställas. Sedan brukar jag fråga flera dagar vad klockan är egentligen och han brukar sucka. Men nu ställde han klockan åt fel håll och vi sov toklänge igår och barnen kunde inte sova på kvällen och inte gå upp i morse. Det blev bara en jobbig start på måndagen efter påsklovet.

3 kommentarer:

Maria sa...

URK vilken dag! Hoppas att allt blir bättre imorgon! Känner igen det där med en liten "hemmakille", en sådan har vi också =)

RANA sa...

Gumman!

Jobbigt med en sån start på veckan. Hög igenkänningsfaktor på detta inlägg. Hade också en bajsmåndag (ursäkta det inte så vuxna ordvalet). Har också en liten hemmaunge, dock ej gossen, utan flickebarnet.

Och så orimligt typiskt det där med klockan!!!!

*kramar om*

/Rana

Maria sa...

Hej maria
Det har blivit bättre, men veckan har inte varit så där alldeles mysig och enkel hittils. Hemmakillar är bra, fast ibland kan de ju visa lite entusiasm för en del saker utanför hemmet.

Hej Rana
Jag tycker bajs är ett bra ord att använda. Jag använder det också. Jag svär inte så mycket så jag använder andra effektfulla ord som det istället.Man älskar de där hemmaungarna men ibland är det lite opraktiskt, men bara lite.