lördag 5 januari 2008

Helt slut

Det känns som att jag har sprungit ett maratonlopp det här jullovet. Men det har jag ju inte när jag tänker efter för jag har ju sprungit jätte lite. Fast det var mitt nyårslöfte att fortsätta springa. Jag har ju bloggat istället. Man måste ju leva och inte styras av den här apparaten. Jag har lagt mig sent och avslutat kvällarna med att läsa andras bloggar. Så har jag inte kunnat somna för då har jag blivit pigg igen. På morgonen har jag försökt gå upp lite tidigare för att skriva innan barnen vaknar. För hur skulle det se ut om barnens mamma satt vi datorn jämt? Men det är ju svårt att hinna bli klar innan de vaknar och ibland kommer man på någonting mitt på dagen när de definitivt är vakna. Och så sitter man där hela tiden känns det som. Tycker jag om mig själv nu? Jag vet inte riktigt. Lite mer balans i tillvaron behövs nog för mig. Kanske helt enkelt en vardag med lite biblioteksarbete. Men jag längtar inte riktigt. Jag har vant mig nu att sitta här och laga mat med andra handen

1 kommentar:

Maria sa...

Så du läste inte den finstilta varningstexten innan du började blogga...om hur det kan påverka både sömn, tankar mm
Nej, skämt åsido...bloggen blir lätt en stor del av vad man har i huvudet. Vad man ska blogga om nästa dag...mm Men det är oftast ROLIGT...så jag fortsätter sålänge det känns så. Trots att jag ibland nästan tappat sugen. Det var faktiskt skönt att våran dator gick sönder så att vi var utan ett tag...Nu har jag nya bloggarkrafter...