lördag 26 januari 2008

Med sparken

Vi har tagit en sparktur till världens tristaste ställe. Ni vet ett ställe där stora affärer ligger på rad efter varandra. Min åttaåring skulle köpa en present till ett kalas imorgon och då for barnen och jag tillsammans eftersom mannen är bortrest. Jag bara bestämde att nu tar vi inte bilen. Men det är bara det att på såna ställen har nästan alla bil så hela tiden får jag ropa: Akta bilen. Vi fick helt enkelt kryssa fram med sparken mellan alla bilarna. I början var det så himla fint sparkföre men sen var det bara grus och grus och man ångrar bittert att man tog sparken. Men nu är vi hemma och det känns så där varmt inombords och jag tror det beror på att vi gick fram och tillbaka. Jag har nog haft ett gnagande dåligt samvete för att vi de sista åren så ofta tagit bilen fast vi bor centralt och har nära till väldigt mycket. De första åren med barnen hade vi ju inte ens bil, hur levde vi då? Fast då hade vi inte heller innebandymatcher, basketturneringar, fotbollsfestivaler och ridning att tänka på. Och fast det blev lite onödig konsumtion som luktsuddisar och två DVD-filmer idag så känns det helt okej.

Inga kommentarer: