tisdag 1 januari 2008

De slåss

Jag vaknar av att barnen slåss i min säng. Hur mycket är klockan? Är hela dagen förstörd? Har alla vaknat klockan sju och lagt sig vid halv ett? Men klockan var halv tio och alla gick upp. Nyårsafton blev väl så där, lite smågrinig faktiskt. Men vi spelade spel och tittade på film och hade det rätt så bra ibland. Vi tittade på Hoppet om en pojke som kommer hit till Sverige som flykting med sin storebror som är stum och hans stora idol är Kajsa Bergqvist. Lite svår för våra minsta men vi 4 större tyckte att den var riktigt bra och gripande. Tre gånger under kvällen sprang vi ut för att titta på raketer men vi såg inte så många. Och det kändes rätt bra, tycker jag, även om barnen blev lite snopna. Men eftersom alla i år, puh, var vakna till 12 så fick de ju se hur mycket som helst då. Skidor och varm choklad skulle det ju bli igår. Det blev det inte kan jag säga. Det börjde droppa in kompisar till de två äldre och min man fick åka ut i omgångar med barnen. Vad är det med oss? Vi har väldigt svårt ibland att säga nej och istället ändrar vi på alla planer. Det kanske vore något att träna på det här året. Nu säger jag det. Vi ska åka skidor och dricka varm choklad. Om vi låser ytterdörren och drar ut sladden till telefonen så kanske.

Inga kommentarer: