tisdag 15 januari 2008

Saknar inte tuffa hästtjejer

Oj nu körde det ihop sig alldeles i eftermiddag. Jag skulle gå på min första fiollektion, eller inte riktigt, för det var bara information idag och äldsta dottern skulle börja rida. Jag har själv ridit i jätte många år, men slutade när jag var 15 år. Jag har faktiskt aldrig saknat det sedan dess. Fast hästar tycker jag om egentligen, de är stora, mäktiga och luktar gott. Men det var så mycket tragglande med dressyr och jag var aldrig bra på det så jag satt ofta och drömde. Det är en till sak jag inte heller har saknat med ridningen och det är alla stora, tuffa hästtjejer. Usch vad jag tyckte att de kunde vara läskiga. Förlåt alla ni som kanske varit en hästtjej en gång. Det har ju jag också varit förresten men jag var ändå rädd för de större som visste allt. Men ändå fick min dotter börja rida idag, fast det hon började på kallas ridlekis, så det låter ganska snällt. Och så ska jag alltså träna fiol i 6 veckor för att sedan kunna hjälpa mina tvillingar som ska börja spela. Det kallas suzukiundervisning och då ska föräldrarna gå en kurs för att sen kunna hjälpa barnet. Jag känner mig jätte nervös. Jag har inget självförtroende när det gäller instrument, musik, sång, helt enkelt inget. På fredag blir min allra första riktiga fiollektion och det känns helt tokigt.

4 kommentarer:

Maria sa...

Så roligt med fiol! Det har jag spelat i några år (slutade i sjuan)
Min kusin har lärt sig spela fiol med zusukimetoden (i Umeå), hon är jätteduktig och spelade på vårt bröllop.
Lycka till!

Maria sa...

Vad roligt att du har spelat. Jag känner mig nervös för att vara ett hopplöst fall.

Soffan sa...

Hej! Nu tittar jag in här.
Så roligt med fiol! Jag har faktiskt också spelat mycket fiol och spelar faktiskt än i dag när andan faller på. Det kommer att gå jättebra för er ska du se! Tror att det är en bra pedagogik.
Jag är en pitebo som flyttade upp hit från Umeå i somras. Jag längtar tillbaka ibland...
Vilken fin blogg du har! Jag återkommer!

Maria sa...

Hej
Vad kul att du tittade in. Nej längta inte för det bara regnar i januari.