onsdag 9 januari 2008

Oj vi glömde tvätta

Var är min prickiga munkjacka, ropade hon i morse. Jag vet inte har du kollat i din garderob. Så klart hade hon det. Och där var det fantastiskt välstädat. Och allt var vikt så himla fint. Men hennes prickiga var inte där. Kolla trappräcket då? Nä, där var den inte heller.
Men då måste den ju vara i tvättstugan. Men var? I tvättkorgarna, på strykbrädan, hänger den eller är den på bänken?
































Hon kommer upp igen och säger att hon inte hittar den prickiga. Då kommer jag på det, vi glömde att tvätta under jullovet. Möjligtvis så körde vi någon maskin precis innan julafton men sen har det inte hörts mycket från tvättstugan. Vi ligger back, ordentligt back. Ofta är det jag som sätter på maskinerna och min man som hänger dem, men nu har jag inte satt på dem och han har inte hängt. Kedjan är bruten, det har blivit obalans i tvättstugan. Vi har helt enkelt jätte mycket att tvätta.

6 kommentarer:

K A T A R I N A sa...

Jag har en stor stor tvätthög, ibland kan jag kika inm i min skrub b med tvätthög och tänka att det kanske är I19/p5 i Boden som lämnat in nsin tvätt, men ack nej, det är min och tjejernas.. Måste ta tag i det, men det är så trist när tvättstugen är en bit bort...

Kram
Katarina

Maria sa...

Så rolig du är Maria! Det skulle ju bli stora katastrofen om jag inte tvättade på en vecka...Men ni måste ju ha väldigt mycket kläder om ni klarar er utan att tvätta på hela jullovet...Jag tror att både min son och min man iallafall skulle vara utan kallingar om jag lät bli att tvätta på två veckor...Mitt problem är inte att tvätta och hänga utan att VIKA tvätten, det är ju så tråkigt. Jag kan ha minst 6 tvättmaskiner som är tvättat och rent men måste vikas in i garderoberna, det ligger ofta som värsta jättehögen och blir dammigt innan jag ids vika undan det...

Maria sa...

Hej Maria Vi har fått låna lite kläder mellan varandra. Speciellt min man har otroligt lite kläder, han är helt ointresserad och handlar aldrig. Men vi har verkligen fått jätte mycket kläder och folk som vi känner. Nästan för mycket så nu behöver vi rensa ordentligt. För oss finns också det där vikproblemet.

Maria sa...

Hej Katarina
Ja man skulle verkligen önska att det var någon annans ibland.

Anonym sa...

Jag skickar mannen min! Går det bra med bussgods?
;D

Maria sa...

Hej Bussgods låter utmärkt.Hoppas det går fort.