fredag 11 januari 2008

Sju sanningar

Jag har blivit utmanad av Persilja och det är ju första gången så det känns roligt men otroligt svårt. Men sju sanningar om mig själv kommer här:

Jag borstar nästan aldrig håret och jag har aldrig ägt någon hårtork. Mitt hår lever sitt eget liv, oftast hopsatt i en tofs.

Jag tycker inte alls om att göra frukost, men är ändå väldigt hungrig på morgonen så därför blir jag väldigt glad om någon annan har gjort det innan jag vaknar. Det är oftast inte jag som stiger upp först i vår familj och det är tur.

Jag kollar att dörrarna är låsta, plattorna stängda, olika sladdar utdragna innan jag går och lägger mig. Ofta flera gånger för jag glömmer om jag har gjort det eller inte.

Jag köper ofta gardiner, eller tyg till gardiner men jag blir aldrig nöjd när de är på plats. Jag tycker mycket om gardiner hos andra men inte hos mig sjäv.

Jag tycker inte om att ringa, tyvärr, men jag blir glad om någon ringer till mig. När jag var yngre ringde jag jämt.

Jag älskar att ha på P1, det är trygghet. Jag är uppvuxen med det och det är hemma, men jag vet nästan aldrig vad de pratar om för det är alltid så mycket som händer runt omkring mig.

Jag gillar chips och ostkrokar jätte mycket men försöker lägga band på mig. Min man hade aldrig ätit det innan han träffade mig. Jag bär en del på mina axlar.

Jag antar att de flesta redan gjort det här så det blir svårt att utmana någon. Men jag provar med Annsv och Tankar från en vit soffa.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej Maria!
Roligt att läsa sju sanningar om dig...jag känner att jag känner dig lite så endel känns sådär bekant. Hur kan dit hår vara så fint om du aldrig borstar det??
Jag är också plattkollare, lampsläckare och dörrlåsare och kollar också flera gånger...
Känner igen mig på gardinfronten också...kan köpa, sy upp och så nej, de kändes inte bra...ner med dem och så upp med något annat. Jag tror att mina grannar tycker att jag är knepig ibland som byter tyd i fönstren för ofta...Men om jag hittar något jag gillar då får det hänga!

Maria sa...

tyg skulle det ju vara...

Anonym sa...

Hej!

Jag ska fundera över utmaningen... det kanske tar ett tag. =)

Kul att kalaset blev lyckat!

Kram,
AnnaSv