onsdag 16 januari 2008

Regn och ingen miljöbil

Jag håller på att bli förkyld så jag ska bara gå och lägga mig nu eller alldeles strax och läsa. När man än har tittat ut under den här dagen och under gårdagen har det bara varit regn, grått, is, halka och det är januari i Västerbotten. Det regnar i januari och nu har vi ändå bestämt att det inte blir någon miljöbil. För vi håller på att köpa bil och det skulle bli en miljöbil. Men vi måste ha en hel minibuss och det finns inte som miljöbil än. Den första kommer i april och den blir hur dyr som helst. Det går inte den här gången. Men om några år så. Det lovar jag. Den bil vi har nu den är en miljömässig katastrof iallafall, den bara måste bort och allt blir bättre än den.

Och så berättade jag min första saga idag för en hel drös med 6-åringar och 7-åringar. Jag var nervös men efter flera goda råd som jag fick här av AnnaStilla så blev det så bra. Nu längtar jag faktiskt till nästa vecka för då får jag göra om det. Har du något tips på en bra saga att berätta för den åldern så tipsa gärna.

Inga kommentarer: