tisdag 8 januari 2008

Sen ankomst

Det var märkligt vad svårt det var för mig att komma i tid till jobbet de här två dagarna efter jullovet. Igår blev det ju bara totalfel på dagis och vi fick åka hem och jag fick börja jobbet en timme senare än det var tänkt. Och idag, hur konstigt det än låter, blev jag en timme och 20 minuter försenad och då börjar jag ändå 9 på morgonen och det är ju inte supertidigt. Den här gången var det bilen som hostade till och dog när jag skulle starta den i morse. Då tog vi cykelkärran i stället och det hade kommit mycket tung snö så de var tungt, riktigt tungt och i den satt två 6-åringar som väger en del. Och efter dagis åkte jag till busstationen och därifrån gick bussen klockan nästan 10. Jag jobbar några mil utanför stan så jag kunde inte cykla dit, jo i och för sig om man elitsatsar eller har en bra cykel eller nåt så skulle det nog gå. Ja och då var jag framme på jobbet framåt halv elva på förmiddagen. Jag kände mig alldeles tom när jag kom fram och visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta. Helt konstigt hur struligt det kan bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria,nu har restaurangkompisen kollat in bloggen,jag ler och njuter! Din sammanfattning av året är underbar. Så klart att man vill gråta efter en sådan morgon!

Anonym sa...

Hoppas du har en bra dag! =)

Kram,
AnnaSv